Vlucht en first stop - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Kim Proenings - WaarBenJij.nu Vlucht en first stop - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Kim Proenings - WaarBenJij.nu

Vlucht en first stop

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Mei 2013 | Nederland, Heerlen

Nou.....
Mn eerste verhaaltje vanuit het enigzins bewolkte Cape Town...
De reis?... Phoe...
Alles goed geregeld maar een ineens abrupt afscheid nemen van moeders en roel.
We hadden niet veel tijd meer. T was al half 4 en om 4 uur sloot de gate.
Snel afscheid nemen zat daar dus bij (want we hadden te lang koffie geleut met de familie van Anouk ;) ) en toen wandelend rennen en zoeken naar de gate. Nummertje 27 als ik me niet vergis. Voor die gate moesten we nog onze handbagage door t rontgendingetje douwen en natuurlijk gaat dat niet zo snel als wat je altijd hoopt...
Rennend naar de gate en om 15:55 liepen we direct t vliegtuig in. (nog nooit zo snel in een vliegtuig gezeten haha)
Zenuwen bleven achterwegen, raar genoeg, en met t opstijgen kon ik nog steeds niet begrijpen dat ik, Kim Proenings, onderweg was naar Cape Town South Africa!!

In een dik uurtje waren we in London Heathrow wat erg snel ging na al dat geklets in t vliegtuig.
Eenmaal aangekomen weer even zoeken waar en hoe (was ik blij dat Anouk bij me was! had geheid mn aansluiting gemist!) Even relaxend lezen en eten op een stoeltje en door.
Blijkbaar is dat vliegveld zo enorm groot dat je met een metro naar de gates wordt gebracht! Heel apart en nog een groot ding ook!
Ik maar elke keer mn paspoort en boardingpass netjes opbergen in mn tas, om m vervolgens elke keer eruit te moeten jassen omdat ze m weer in moesten zien.
Een van die kerels bij de handbagage check viel bijna van zn stoel van verveling a.k.a dichtvallende oogjes en dus gewoon doorgelaten worden met hard drugs, pepperspray en ghb om daar een leuk sjpektakel mee te maken in d’r vlieger (wat ik natuurlijk niet gebruik of bij me heb moeders! tis maar een figure of speach ;) )

Voor de gate nog genoeg tijd dus chips en shizzle ingeslagen om de avond mee door te komen.
Bij t afrekenen komt Anouk erachter haar paspoort te hebben laten liggen, een eindje verderop waar we een foto maakte van t vliegtuig, en waren we blij dat t niet druk was want hij lag er nog!! (phoe!!)
Eenmaal binnen sjtaat de eerste afrikaan al klaar om ons binnen te laten (hij was, zoals men netjes zegt, een kleurling, en jah....je gaat naar afrika dus dat zal dan ook wel, denk je)
Loop je naar binnen zie je van die ram chille stoelen in de buisness class waar je langs moet om bij economy te komen (daar ga ik dus de volgende keer ( :) ) echt wel zitten!!)
Eenmaal bij onze plaats aangekomen kunnen we fijn uit t ruutje kieken. Zelfs een deken en een tandenborstel liggen voor je klaar!
Elke stoel heeft een schermpje in t hoodsteuntje, dus na nog wat kletsen heb ik lekker een filmpje gekeken.
Rond 23:30 hop, een pilletje slikken om te slapen en om 24:00 t licht uit....Maar t mocht niet baten...Mn benen te lang, mn rug had er genoeg van, al werkte mn zwemband onder mn vutje wel, en uiteindelijk maar een uur geslapen ofzo. (hoe doen mensen dat????)

Om 06:00 pupsje maar open houden en daar kwam t ontbijt al bijna.
JAKKES!!!!
Echt vies!!
Engels worstje met een of ander onidentificeerbaar goedje (bleek ei te zijn), champignons en warme tomaat.
Heb uiteindelijk alleen mn 5 ml yoghurtje gegeten en mn jus gedronken...

Eenmaal geland drong t nog steeds niet door dat ik in Cape Town zat...
Ik werd netjes opgehaald door een backpackers bus die me naar mn hostel reed.
Verschillen zijn dan ook direct merkbaar...
Onderweg zie je langs de snelwegen sloppenwijken, mensen onder een brug slapen en sommigen wagen het om gewoon even over te steken...

A sunflower stop.
Daar ben ik dan. Hoe t allemaal moest wist ik niet dus heb iedereen een handje gegeven (hahaha).
Jah...wat moet je doen...dus meteen gekeken hoe t hier met internet ging en dat was gelukkig op de meeste plaatsen goed te doen :)

Leuke meiden uit Canada leren kennen die er 2 dagen over gevlogen hadden om hier aan te komen.
Een biertje gepakt en aan t zwembad gezeten (waar ik niet in ging want t was redelijk frisjessss.
Uiteindelijk dan maar es douchen...
Kom je erachter dat je shampoofles kapot is gegaan in je backpack!!
EN BEDANKT!!
Eerst die rotzooi maar overal vanaf wassen en toen was ik aan de beurt. t afvoerputje liep al snel bijna over dus een lange douche was t niet...
Verder niet veel uitgevoerd en dat voelde HEERLIJK!!
Lekker aan de bar gezeten met t personeel en een pizza besteld.
Had er hier een gekocht voor in de oven....om erachter te komen dat ze hier geen oven hebben... Heel slim kim!! Om half 8...(ja half 8!!) naar mn nestje gegaan...
Ik was KAPOT!

Na een nachtje heerlijk slapen en vroeg wakker zit ik nu te wachten op mn boottocht naar Robben Island. Daar waar Nelson Mandela al die jaren gevangen heeft gezeten.
Hopelijk kan ik daarna nog de tafelberg op....want dat lijkt me echt t einde!!!!

Hopelijk is alles goed daar in het Heerlense!!

Chat soon!!

  • 03 Mei 2013 - 09:02

    Jasper:

    Nou in t heerlense was t op de eerste avond al gelijk raak, dus same shit different dat ;).
    Maar geweldig om te leden dat je t allemaal al.zo goed.geregeld hebt... Had je btw nog gebeld toen je in londen zat om te vragen of je kon komen werken ivm. Drukte haha. Veel plezier nog vandaag en we missen je

  • 03 Mei 2013 - 09:30

    Nikkie:

    Kimmie! Klinkt al zeer avontuurlijk allemaal, leuk!
    Balen dat Robben eiland niet door is gegaan :( maar komt vast heel veel leuks nog!
    Nog heel veel plezier en chillze! Nu mag t!
    Kus

  • 03 Mei 2013 - 11:04

    Roger:

    Hej die kimmie.blij dat je aangekomen bent. En dan die pizza haha met veel knoflook zeker? Het is leuk om je reis verslag te lezen echt top.
    Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Maak er wat van en geniet van elk moment .en leer van de momenten natuurlijk die niet zo leuk zullen zijn

    Nou ben benieuwd op je verdere verhalen.
    Gr.roger
    P.s. proficiat met Kayleigh

  • 03 Mei 2013 - 17:46

    Moeders:

    Hee muis, geweldig verslag kind! Nou, dat was dan nog ff rennen in Schiphol. Zo te lezen gaat het je al goed af daar in Afrika. Fijn, maar ik had niet anders verwacht. Je was er klaar voor en het is nu begonnen. Leuk dat de reis zo gezellig was samen met Anouk.
    Ik moet je heel veel lieve groetjes doen van Marianne van de Ruijt. Ben vandaag daar koffie gaan drinken en we hebben even wat bijgekletst over Retersbeek en zo. Ze vindt het ook geweldig wat je doet.

    Kus en geniet nog. Enne, goed dat je heeeel vroeg in je bedje bent gedoken! Loelie is hier expert in.....(haha).

    Mamma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Sawubona!! Eindelijk is het dan zover...Ik ga mijn droom waarmaken en reizen naar Zuid-Afrika! Vanuit Kaapstad zal ik mijn reis voortzetten naar Durban met de BazBus langs de mooie en lange kustlijn. Eenmaal aangekomen in Durban zal ik 6 weken lang vrijwilligerswerk gaan doen in Amanzimtoti bij het Bobbi Bear Project. Een project dat zich inzet voor mishandelde en seksueel misbruikte kinderen.

Actief sinds 24 Maart 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6445

Voorgaande reizen:

01 Mei 2013 - 29 Juni 2013

Chasing a dream

Landen bezocht: